Over ons

Waar staat Arrivée voor?

Wij, Wilco Duijf en André Kruithof de oprichters van Arrivée, zijn met een heldere overtuiging ons bedrijf gestart. “Het is tijd voor een nieuwe aanpak. Parkeren gaat niet langer over stilstaan, maar juist over beweging!”

linkedin

Wilco Duijf

linkedin

André Kruithof

Digitaliseren (Automatiseren) van parkeren

Technologie heeft een centrale plaats in onze samenleving ingenomen. Informatie, routes, sociale contacten, transacties, adverteren, het gaat allemaal digitaal via onze smartphones, tablets en onze vervoersmiddelen. Parkeren is een proces dat zich daar heel goed in laat passen. Door het parkeren in een bredere maatschappelijke context te plaatsen, oftewel de oogkleppen af te zetten, ontstaat een scala aan nieuwe mogelijkheden. Parkeren staat namelijk niet op zich. Het is altijd het begin, het einde of een tussenstop in een reis. Mensen willen niet parkeren! Mensen willen mobiel zijn. Dat hele proces van reizen wordt steeds meer digitaal.

Natuurlijk zijn er ook keerzijdes aan digitalisering van onze samenleving. Het is dus juist zo belangrijk om te zorgen dat digitalisering een middel blijft en niet een doel op zich wordt. Het moet zo ver reiken als de burger wil. Dus als onze ouders nog liever contant betalen of een bonnetje willen, dan moet dat kunnen. Maar als onze kinderen multimodaal reizen en pré- en ontrip informatie willen raadplegen over hun bestemming, dan mag parkeren daar niet bij ontbreken. Dan zegt iedereen met een glimlach….Ik ben prettig aangekomen op mijn gewenste bestemming.

De concessie. Het ideale bedrijfsmodel voor parkeren

Als gemeente hebt u meerdere opties om parkeren te organiseren. Zo kunt u deze taak volledig zelf uitvoeren. Ook kan u via een bestek en een (Europese) aanbesteding de dienstverlening inkopen.  Bij deze twee vormen willen wij u graag van dienst zijn. Als u gebruik wilt maken van de inbestedingsmogelijkheid, kunt u ook een lidmaatschap bij een coöperatie overwegen.

Deze vormen hebben specifieke voor- en nadelen. Wij streven naar compromisloze invulling van parkeren. Niet voor niets zegt onze naam en ons credo dat uw bezoekers zorgeloos arriveren. Het ideale model hiervoor vormt de concessie.

Per 1 juli 2016 zijn de regels voor concessies aangepast. De website van Pianoo vertelt u hier mee over.

logoPianoo

Parkeren is een proces van vraag en aanbod. Waar vraag en aanbod elkaar treffen ontstaat een markt. Niet op alle plaatsen is er stabiliteit tussen vraag en aanbod. Soms is er dus schaarste en soms is er overschot. Een concessie creëert een samenwerking tussen u en bijvoorbeeld Arrivée. Hierbij hebben beide partijen baat bij het streven naar een optimaal bedrijfsresultaat. In tegenstelling tot een bestek of inbestedingsvorm is werken vanuit een concessie flexibel. Zowel U als uw partner hebben bewegingsruimte om te optimaliseren.  Meer weten?